Mercedes-Benz G-Wagon LAPV 6.X

Opancerzony G-Wagon to prototyp lekkiego pojazdu patrolowego, który jest rozwinięciem modelu LAPV 5.4. Conceptcar. Nowa Gelenda może przewozić ładunek ważący 1,3 tony, została wyposażona w system ochrony pasażerów, ma zwiększoną elastyczność i przy tym wszystkim jest sporo lżejsza od swojego poprzednika.

G-Wagon doskonale radzi sobie w terenie. Kąt natarcia wynosi 50, a zejścia 45 stopni. Dzięki zastosowaniu nowoczesnych amortyzatorów o regulowanej wysokości prześwit może się zwiększyć nawet do 450mm, zmiany ustawień można dokonać nawet w trakcie jazdy. Koła wyposażono w centralny system pompowania, kierowca może obniżyć poziom ciśnienia w oponach wjeżdżając na piaszczyste podłoże, a później je dopompować bez wychodzenia z kabiny.

Pod maską tego opancerzonego wozu pracuje potężny diesel, który jest w stanie rozpędzić maksymalnie obciążony pojazd do prędkości 150km/h. Przed ukrytymi minami załogę zabezpiecza zamontowana pod podłogą płyta przeciwminowa. Pancerz samochodu jest w pełni modularny, gdy uszkodzeniu ulegnie jeden element jego wymiana nie sprawi nam kłopotu.

Wnętrze pojazdu zostało naszpikowane elektroniką, partnerem technologicznym projektu jest firma EADS. Pomiędzy przednimi fotelami umieszczono Vehicle Data Recorder System, czyli tzw. „czarną skrzynkę” dokumentującą przebieg misji a także funkcjonowanie układów pojazdu. EADS dostarczył system zakłócania sygnałów radiowych oraz system komunikacji zapewniający kontakt w kilku systemach łączności. Podsumowując to auto na pewno dzielnie stawi czoła atakującym Zombie, jest na nie aż za dobre!